RESTORAN VE KAFELERDE YENİ DÖNEM!
1 Temmuz'dan itibaren menülerde sadece fiyat değil, içerik ve kalori bilgileri de yer alacak. Tüketici ne yediğini artık ayrıntılarıyla görecek.

Tarım ve Orman Bakanlığı'nın hazırladığı yeni düzenleme kapsamında, kafe ve restoranlarda müşterilerin daha bilinçli tercih yapabilmesi için önemli bir uygulama hayata geçiriliyor. 1 Temmuz itibarıyla yürürlüğe girecek düzenleme ile birlikte menülerde yemeklerin içerikleri ve kalori değerleri ayrıntılı şekilde yer alacak.
Yeni uygulamayla birlikte vatandaşlar sipariş vermeden önce tüketecekleri ürünlerin hangi malzemelerden oluştuğunu görebilecek. Özellikle gıda alerjisi bulunan kişiler, vegan veya vejetaryen beslenen vatandaşlar için büyük kolaylık sağlayacak sistem sayesinde, yemek içerikleri konusunda yaşanan belirsizlikler de sona erecek.
Bakanlık tarafından getirilen düzenleme kapsamında işletmeler; yemek içeriklerini ve kalori bilgilerini klasik basılı menülerde, dijital ekranlarda, broşürlerde, yazı tahtalarında veya karekod uygulamaları aracılığıyla müşterilerin erişimine sunabilecek.
Sektörde "ayrıntılı menü dönemi" olarak değerlendirilen uygulamanın ilk etapta ulusal zincir restoranlarda 1 Temmuz'a kadar tamamlanması beklenirken, diğer işletmelerin de kademeli olarak sisteme geçeceği belirtildi.
Uzmanlar, yeni düzenlemenin tüketicilerin daha sağlıklı ve bilinçli seçimler yapmasına katkı sağlayacağını vurgularken, gıda sektöründe şeffaflığın artırılması açısından da önemli bir adım olduğuna dikkat çekiyor.






